دریافت رایگان گواهی امضای الکترونیک CSR-بدون شرکت های واسط و به صورت برخط صورت حساب های خود را به سامانه مؤدیان از طریق نرم افزار حسابداری آتیران ارسال نمایند.

سامانه مؤدیان چیست؟

سامانه مؤدیان سامانه ای آنلاین می باشد که توسط سازمان امورمالیاتی کشور راه اندازی شده و  در آن به مشمولان نظام مالیاتی کارپوشه ای اختصاص داده  تا تبادل اطلاعات مربوط به مالیات مودی از طریق این کارپوشه بین سازمان مالیاتی کشور و مودی انجام شود.

 مودی می تواند صورتحساب های  الکترونیکی فروش خودرا به صورت برخط به این سامانه ارسال کند و خریدار باید این صورتحساب هارو در سامانه تایید یا رد نماید .

طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به ثبت‌نام در نظام مالیاتی هستند،مکلفند برای انجام معاملات خود صورتحساب صادر نموده و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب‌ها، قراردادها و سایر اسناد مشابه درج و فهرست معاملات خود را به سازمان امور مالیاتی مذکور ارائه کنند.عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله یا استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران و یا استفاده از شماره اقتصادی دیگران برای معاملات خود، حسب‌ مورد مشمول جریمه‌ای معادل دودرصد(۲%) مبلغ مورد معامله‌ میشود. همچنین عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی کشور از طریق روش هایی که تعیین میشود مشمول جریمه‌ای معادل یک‌درصد( ۱%) معاملاتی که فهرست آنها ارائه نشده است، می شود.

هدف از سامانه مؤدیان چیست؟

سامانه مودیان مالیاتی با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مؤدیان مالیاتی راه‌اندازی شده است , و همچنين افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش حجم اقتصاد زیرزمینی کاهش هزینه‏ های اجتماعی، عملیاتی و اجرایی وصول مالیات از طریق مکانیزه کردن عملیات ها و بهینه ‏سازی فرایندها ايجاد گرديده.

فرآیند انجام قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به چه صورت مي باشد؟

  • صدور صورت حساب الکترونیکی توسط اشخاص مشمول بر اساس معیارها و استاندارهای اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور
  • ارسال صورتحساب ها بر اساس دستورالعمل ها و شیوه نامه های مربوطه به سازمان امور مالیاتی کشور

  • درج صورتحساب ها در کارپوشه اشخاص(فروشنده – خریداری-مصرف کننده نهائی)
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده به صورت سیستمی
  • میزان خرید و فروش برای اظهارنامه عملکرد

مراحل  متصل شدن به سامانه مودیان  و ارسال صورتحساب :

  • ثبت نام در نظام مالیاتی از طریق ورود به نشانیmy.tax.gov.ir
  • تهیه سامانه صدور صورتحساب یا پایانه فروشگاهی
  • اخذ گواهی امضاء الکترونیکی از مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی فعال که فهرست و مشخصات آنها در نشانی rca.gov.ir موجود است.
  • ورود به کارپوشه و دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی از طریق ورود به نشانی tp.tax.gov.ir این مرحله شامل ورود به کارپوشه، انتخاب پرونده، انتخاب بخش عضویت و تکمیل اطلاعات، انتخاب روش ارسال اطلاعات، بارگذاری گواهی امضاء الکترونیک و دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی می شود.
  • پیکربندی و ثبت مشخصات در پایانه فروشگاهی مطابق استانداردهای اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور بارگذاری شده در درگاه سازمان به نشانی intamedia.ir .
  • اخذ شناسه کالا / خدمت جهت صدور صورتحساب الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • دریافت فهرست شناسه کالا / خدمات تخصیص داده شده به همراه نرخ/مشمولیت مالیات بر ارزش افزوده از سامانه دریافت شناسه کالا/خدمات به نشانی stuffed.gov.ir
  • صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق پایانه فروشگاهی حسب ضوابط اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور (اسناد مرتبط با آن در درگاه سازمان به نشانی intamedia.ir بارگذاری شده است)

ارسال صورتحساب ها از طريق نرم افزار پخش و حسابداری آتیران :

گروه نرم افزاری آتیران این امکان رو برای تمامی مشتریان خود فراهم کرده که به ساده ترین روش ، بدون شرکت های واسط و به صورت برخط صورت حساب های خود را به سامانه مؤدیان از طریق نرم افزار حسابداری آتیران ارسال نمایند.

جهت مشاهده و دریافت نحوه ارسال صورتحساب ها از طریق نرم افزار آتیران روی دکمه زیر کلیک کنید.[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *